Olyan finom, mint a bolti kalács!

Ritkán szoktunk ilyet mondani pl. egy fonott kalácsra, nekem ez a kalács mégis a békebeli, romantikus gyermekkori bolti fonott kalácsok hangulatát idézi. Varga Gábor: Desszertszerelem c. könyve alapján (Kossuth Kiadó) sütöm, általában mindig dupla adagot! Pont belefér még egy gáztepsibe keresztbe, és el is fogy mindig! A recept a 178. oldalán található a könyvnek.

Hozzávalók 1 adaghoz:
250 g búzaliszt (BL 55)
20 g kristálycukor
10 g akácméz (én kipróbáltam hozzá a Golden Syrup-ot, tökéletes azzal is)
fél tojás (ha dupla adagot sütsz, pont egy)
15 g friss élesztő
100 ml langyos víz
30 g vaj (nem margarin!)
3 g só
A kenéshez: 
1 tojás (sajnos lesz maradék, fel kell használni valami másra)
egy kis tej

A hozzávalókat egy nagy tálba teszem, de a sót mindig csak a végén teszem hozzá. Tésztadagasztó spirálos géppel egyneműre keverem a tésztát, klassz kis rugalmas alakja lesz és olyan szép sima. Kb. 1 órát letakarva meleg helyen kelesztem, majd sima hármas fonással, vagy kicsit sem bonyolult hatos fonással megformázom. Mindig digitális mérleggel kimérem az egyenlő adagokat!
Amikor kész a fonás, a sütőpapírral kibélelt tepsire teszem. Ráterítek egy vizes konyharuhát (hogy ne ragadjon, amikor leveszem), és még kb. negyedórát kelesztem, szintén meleg helyen, ne legyen huzat a konyhában. Közben 180 fokra (nem légkeveréses) felkapcsolom a sütőt.
Mikor már újra megkelt és a sütő is készen áll, a tojást elkeverem egy kis tejjel és jól megkenem vele a kalácsot. Beteszem a sütőbe, az én dupla adagom kb. 25-30 perc alatt sül szépre.

Nincsenek megjegyzések: